2015. szeptember 5., szombat

Tanulási technikáim

Mindenki másképp tanul, mindenkinek megvan a maga taktikája. Most megmutatom, számomra mi teszi könnyebbé a tananyag megjegyzését.


1. Rend a környezetemben.
A rendetlenség növeli a kreativitást, megmozgatja a jobb agyféltekét, segít az alkotásban. És ez teljesen rosszat tesz, ha éppen tanulni szeretnék. Ilyenkor nem szabad azon gondolkodnom, mi legyen a következő rajzom, mit alkossak majd szabadidőmben. Ezért rendet kell tennem, mielőtt beásnám magam a tankönyvekben. Elrendezem az asztalt, összesöprök (söpörnék, ha lenne seprű a kollégiumi szobámban), elpakolom a széthajigált ruháimat. Nem vagyok kifejezetten rendszerető, de ennyit áldozok a tudás oltárán.

2. Egy kis mozgás.
Soha nem szabad iskolából hazaérve azonnal nekiállni tanulni. Tudom, hogy ilyenkor az ember (lánya) szeretne minél előbb végezni a házi feladattal, hogy több szabadideje legyen. Viszont kell egy kis pihenés, ha nem szeretnénk magunkat túlterhelni. Amikor lehetőségem adódik, elmegyek egy kicsit sétálni, esetleg, ha bent kell maradnom, egy kis zenés testmozgás, táncolás is tökéletes, valami vidám kis nótára. Így jobb kedvvel állok neki a szellemi munkának.
Személyes kedvenc hangulatvidítóm:


3. Szünetek.
Szünetet tartani muszáj. Én húsz-harminc percenként tartok öt perc szünetet. Ilyenkor olvasok egy könyvet/képregényt, húzok egy-két vonalat a készülő rajzaimhoz. Segít megtartani a koncentrációt (ez így értelmes?), és túl sem terhelem magam.

4. Másolás.
Elég rondán írok órán, ezért muszáj átmásolnom szépen, hogy a későbbiekben ne legyen problémám, amiért olvashatatlanul írtam. Általában még be is szoktam gépeli, így áttekinthetőbb és egyszerűbb hazahozni a notebookomat, mint a sok füzetet.

5. Éhesen nem megy a koncentrálás.
Ha korog a gyomrom, arra fogok figyelni, és a vacsorán jár az eszem. Ezért lehetőség szerint jól kell lakni, ami kollégiumban nehéz feladat, de megfelelő folyadékpótlással nem lehetetlen.

6. Kényelem.
Szintén nagyon fontos, hogyan helyezkedünk el. Elgémberedett nyakkal, zsibbadt lábbal nem lehet odafigyelni. Meg kell találni a testhelyzetet, ami kényelmes és a vérkeringés is rendben tud működni.

És nektek mi a taktikátok, mi segít a tanulásban?

2 megjegyzés:

  1. Wow, tök jók ezek a technikák. Annak idején nekem más fajta tanulási módszereim voltam, de most újabbakat is tanulhattam. köszönöm. (bár sajnos már nem vagyok tanuló, de egy új szakmán gondolkodom.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy segíthettem, remélem majd hasznát tudod venni!

      Törlés